ti&m Blog

15.April 2016
Digital Onboarding – der Startschuss für die digitale Kundenbeziehung

Die Finanzindustrie steckt mitten im Prozess einer tiefgreifenden Transformation. Die Welt wird digital. Extrem leistungsfähige mobile Geräte, Onlinefähigkeit zu jeder Zeit und an jedem Ort sowie die Sammlung und Echtzeitanalyse von riesigen Datenmengen verändern die traditionellen Spielregeln im Markt.


12.April 2016
How to Mine Gold: Handling the Communication Channel Shift to Social Media

Data being the gold of the 21st century is a given fact by now. Still, most companies do not have a strategy on how to handle social media data, even though it has become the main channel of client communication. To tackle this problem, we recently carried out a ti&m garage with a major Swiss bank.


05.April 2016
Wie „Joy“ das Einkaufserlebnis revolutionieren wird

Nachdem das Jahr 2015 aus unserer Sicht als das Jahr des digitalen Portemonnaies zu Buche schlug, überlegten wir uns, wie wir die Akzeptanz des digitalen, bargeld- und kartenlosen Bezahlens an öffentlichen Verkaufspunkten fördern könnten. Geboren war die Idee einer virtuellen Registrierkasse, welche jegliche Art von digitalen Geldbörsen unterstützen würde.


30.März 2016
ManMachine: Building an Efficient Chat Tool Prototype

Artificial Intelligence (AI) has been a major theme in the last decade and numerous big companies have invested a lot of effort into the technology. Within the scope of our last ti&m garage project, we too developed a small but efficient chat tool prototype for a big company in Switzerland.


21.März 2016
Lazy Angular: Writing Scalable AngularJS Apps

There are two major issues I have faced in the past few years, when writing AngularJS applications, and I have seen numerous other teams fighting the same battles. Out of these experiences the “Lazy Angular” approach came to life. It gives us a project structure which works for both, large and small applications. And it enables us to keep a somewhat consistent load time as new features come to life and our app grows.